Google annonsering

Vi hjelper deg å bli synlig på Google og å nå ut til dine kunder når de leter etter det du tilbyr.

Hvorfor annonsere på Google?

I Norge bruker over 90% Google som sin søkemotor. Med andre ord bruker kundene dine Google, uansett hvilken bransje du er i.

Ønsker du å nå disse kundene? Da lønner det seg med Google annonsering gjennom Google Ads.

Vi i Digital Mediepartner kan hjelpe deg med dette, slik at du kan nå frem til nye kunder og øke lønnsomheten din.

Hvorfor velge annonsering fra oss?​

Vi er en sertifisert Google-partner

Digital Mediepartner er en sertifisert Google partner. Det vil si at vi har forbedret resultater og skapt vekst for kundene vi administrerer google annonser for. Hvis du annonserer på Google med oss kan du være trygg på at kampanjearbeidet er av høyeste kvalitet.

Vi har bransjekunnskapen

Vi har kunnskap og erfaring med å annonsere i et bredt spekter av bransjer. Med dette forsikrer vi deg at vi generer de mest relevante klikkene og konverteringene på Google.

Vi følger deg opp

Mange performance-byråer gjør arbeidet sitt og sender en rask PDF-rapport med resultater via mail, uten noen form for ekstra kommunikasjon. Vi er dedikert til å følge opp kundene våre tett og holde regelmessige møter for å gå gjennom resultater, slik at du kan få bedre innsikt i resultatene fra dine Google-kampanjer.

Høy kjøpsintensjon

Alle som søker etter noe på Google er på utkikk etter noe – å lære noe nytt, å finne informasjon eller å kjøpe et produkt  eller en tjeneste. Når din Google-annonse vises for en person, er det ikke en tilfeldighet – de er på utkikk etter det du tilbyr.

Du betaler bare for resultater

Google Ads er en såkalt PPC (Pay Per Click) annonseplattform. Det vil si at du betaler per klikk på din annonse. Ett klikk – ett besøk inn på din nettside – er ett resultat. I tillegg kan du også lett få oversikt over hvor mye betalte annonser koster deg per kjøp eller konvertering.

Passer for alle slags budsjetter

Uansett om du vil bruke 5.000 eller 500.000 kroner i måneden, kan Google-annonser kan funke for deg. Du har enkelt muligheten til å snevre inn og utvide kampanjene slik du selv ønsker.

Høy return-on-investment

Gjennom konverteringssporing kan man binde annonseklikk opp mot kjøp og konverteringer. På denne måten får du vite eksakt hvor mye avkastning du får for annonsene dine. I gjennomsnitt har Google Ads en ROI på 200% – for hver krone du bruker, får du to tilbake (dette varierer fra bransje til bransje).

Effektivt for nettbutikker

I tillegg til tradisjonelle søkeannonser finnes det Google Shopping Ads. Dette er annonser for produkter fra nettbutikker som kommer opp i toppen av et søk etter et produkt. Shoppingannonser er en viktig salgskanal – spesielt for nettbutikker som ikke er sterke på SEO enda.

Nå tre markedskanaler i én (søk, Youtube og Display)

Google Ads plattformen inneholder ikke bare annonsering for Google-søk, men også annonsering for Youtube og Google Display Network (Googles bannerannonser på tredjeparts-nettsider). Begge disse kanalene er mer visuelle og komplementerer meget godt med vanlige google annonser. De tre kanalene kommuniserer også sammen – søk i Google påvirker hva slags annonser som vises på Youtube og Display.

Usikker på hvor du skal begynne?

Book et møte med oss – vi hjelper deg med å bli synlig på Google!